Kategori:
Müzik
Yazar: /www/wwwroot/canlikitap.aynitap.com/wp-content/themes/hidden-book/single-kitap.php on line 32
" class="author text-green-force">
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/canlikitap.aynitap.com/wp-content/themes/hidden-book/single-kitap.php on line 33
Warning: Attempt to read property "name" on null in /www/wwwroot/canlikitap.aynitap.com/wp-content/themes/hidden-book/single-kitap.php on line 33
Yayınevi:
Kaf Müzik Yayınları
Kemanımla Sana Bir Ses…
- Derleyici: Osman Nuri Özpekel
- Yayın Tarihi: 05.09.2001
- ISBN: 9789759351502
- Dil: TÜRKÇE
- Sayfa Sayısı: 240
- Cilt Tipi: Karton Kapak
- Kağıt Cinsi: Kitap Kağıdı
- Boyut: 14.5 x 21 cm
Tanıtım Bülteni
Yakından tanınmış olan herkes fikir birliğiyle kabul edecektir ki Nurhan Hekimoğlu, müzik dünyamızın son döneminde, yaşayışı ve davranışları, zevkleri, sanata bakışı, mesleki hassasiyetleri, kısacası müzik hayatımızın içindeki tepeden tırnağa renkli varlığıyla, "sanatkar" kavramının belirttiği tipin nasıl olması gerektiğine gösterilebilecek en özel örneklerden birin oluşturdu. İçine dönük ve nev'i şahsına münhasır dünyasının bir dışa vurumu biçimindeki günlüklerinden oluşan bu kitap, gerçek bir sanatkar olan bu "özel" adamın, kırk üç yıllık -kısa sayılabilecek- ömrüne etkide bulunan ruhi dinamikleri ortaya koyuyor olması bakımından, çarpıcı bir belge niteliğini taşıyor. Bu sözümüzden de anlaşılacağı üzere, elinizdeki bu kitabı bir müzikolojik eser olduğu iddiasıyla yayınlıyor değiliz.
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
Osman Nuri Özpekel Hocamızın edebiyat dünyamıza kazandırdığı bu eser, keman sanatçısı ve bestekâr Nurhan Hekimoğlu’nun günlüklerinin bir derlemesi olsa da, klasik bir günlük mantığından çok öte lezzetler barındırıyor içinde. Şiir ve musiki dünyasının o büyülü atmosferine giriyorsunuz okumaya başladığınızda ve okuduğunuzun günlük olduğunu unutup, roman olduğuna inanıyorsunuz. Merhum Nurhan Hekimoğlu’nu bu günlükleri yazmaya sevkeden aşk ,öyle derin ve öyle hazin ki, böyle bir aşkın gerçekten yaşanmış olduğunu bilmek insana büyük hüzün veriyor. Okuyucuya “Bu okuduklarım keşke bir roman olsa, zira bu aşk gerçek olmamasını isteyeceğim kadar acı” detirtiyor. Günlüklerin, yazıldığı dönemin musiki hayatına ve sanat camiasına tuttuğu ışık da, esere ayrıca bir belgesel niteliği kazandırmış.Kendisini tanımış olmaktan büyük mutluluk duyduğum hem udî, hem bestekâr hem de edebiyatçı olan Osman Nuri Bey’e, bu eserle bizi buluşturup, rahmetli Nurhan Hekimoğlu’nu bize tanıttığı için teşekkürlerimi iletiyorum.
Kemanımla Sana Bir Ses, bir sanatkârın günlüğü… Bestekâr Nurhan Hekimoğlu’nun, dostu Osman Nuri Özpekel’e bıraktığı ve ölümünden sonra yayınlanan günlükleri… Günlükleri okurken Kemanı ile çok kere ses verdiği ama karşılığını alamadığı aşkı Canan’a (kitapta bu isim kullanılıyor) yazılmış çoğu satır. Karşılıksız bir aşk yüzünden hayatının her geçen gün daha karamsar ve dibe vuruşuna şahit oluyorsunuz Hekimoğlu’nun… Zaman zaman Nurhan Hekimoğlu’na acıyıp, Canan’a sinir oluyorsunuz. Kitabın sonu ise tam bir yıkılış Hekimoğlu için. Kitapta eleştireceğim tek nokta, kitabı yayına hazırlayan Özpekel’in, bazı sayfalarda orijinal el yazılarını eklemesi oldu. Eleştirmemin nedeni ise, Canan isminin geçtiği sayfanın orijinaline bakıp, aslında Canan’ın kim olduğunu hemen görüyor olmanız. Bunun gözden kaçtığını sanmıyorum. Olsa olsa, dostunun hayatına zarar verdiğini düşündüğü şahsın, gerçekte kim olduğunu okuyucular anlasın diye bir vefa borcu ya da öç alma duygusu olabilir Özpekel’in…
Benzer Kitaplar
Bağlama Öğretiminde Alternatif Arayışlar
Türk Müziği ve Popüler Müzik Eserlerinden Orkestra-Koro Düzenlemelerine
Fransız Flüt Ekolü ve Paris Konservatuvarı Morceau Impose Geleneği
Anna Magdelena Bach’ın Hatıraları
Piyano Nasıl Çalınır? 1 (Renkli Resimli)
140 Müzik Etkinliği Okul Öncesi, Sınıf ve Müzik Öğretmenleri İçin
Türk Müziğinde İz Birakanlar III
Piyano İçin 12 Türkü Düzenlemesi
Müzik Kayıtları
Bir Kıbrıs Rüyası
Aksak Tartımlarda Mod ve Makam Esinli 60 Solfej Parçası
Ses İçin Makam Esinli 30 Solfej Parçası
Türk Halk Müziğinde Usuller Türküler Repertuar
Bozuk Düzeni / Metod 1
Bağlama Düzeni / Metod 1