Telif Bildirimi ve Kitap Kaldırma İstekleri İçin
Kameralı Bir Adam

Kategori: Sinema-Tiyatro Yazar: Nestor Almendros Yayınevi: Es Yayınları

Kameralı Bir Adam

  • çevirmen: Selçuk Taylaner
  • Yayın Tarihi: 19.08.2004
  • ISBN: 9789758716159
  • Dil: TÜRKÇE
  • Sayfa Sayısı: 282
  • Cilt Tipi: Karton Kapak
  • Kağıt Cinsi: Kitap Kağıdı
  • Boyut: 13.5 x 19.5 cm
Tanıtım Bülteni
Dünya sinema sektörünün en önemli görüntü yönetmenlerinden biri olan Nestor Almendros' un bu özyaşamöyküsel yapıtı aynı zamanda film yapımına dair anahtar bir kitap olma özelliği taşımakta. François Truffaut, Eric Rohmer, Claude Chabrol, Roger Corman, Barbet Schroder, Terrence Malick, Roberto Rosselini, Alan Pakula gibi yönetmenlerle çalışmış bir isim olan Almendros eserinde, sette üretilen 'acil' tekniklerden, çeşitli ülkelerin sinema okulları ve sinema endrüstrilerine kadar uzanan sinemaya dair birçok konuyu içeriden bir bakış ile kaleme alırken, eserin sonunda bir teknik terimler sözlüğüne de yer veriyor.Kramer Kramer' e Karşı, Sophie' nin Seçimi, Mavi Göl de dahil olmak üzere çalıştığı sayısız yapımla ilgili kişisel notlarından oluşan kitabında Almendros, sinemayla ilgilenen herkes için ilgi çekici enstantaneler sunuyor. "Kameralı Bir Adam" 1950' lerden başlayan serüveniyle sinema tarihine ayrı bir noktadan ışık tutmakta.Ödüllü görüntüyöntmenimiz Selçuk Taylaner' in çevirisi ile...
Kitap Adı Format Boyut Bağlantı
Kameralı Bir Adam PDF 11.70 MB İndir
Kameralı Bir Adam EPUB 13.08 MB İndir
Kameralı Bir Adam MOBİ 10.33 MB İndir
Kameralı Bir Adam ODF 11.02 MB İndir
Kameralı Bir Adam DJVU 13.77 MB İndir
Kameralı Bir Adam RAR 8.95 MB İndir
Kameralı Bir Adam ZIP 8.26 MB İndir

Sponsorlu Kitaplar

Satıcı Kitap Adı Bağlantı
BKM Kitap Sessizlik Artık Sensizlik Satın Al
Kitapyurdu Yüreğin Yorgunluk Görmesin Satın Al

Kitap Yorumları - (1 Yorum)


Dünya sinema sektörünün en önemli görüntü yönetmenlerinden biri olan Nestor Almendros eserinde meslek hayatını ve deneyimlerini anlatıyor. François Truffaut’ un önsözü ile açılan Kameralı Bir Adam üç bölüme ayrılarak incelenebilir:İlk bölümde Almendros, görüntü yönetmenliğine başlamadan önce sinemayla olan ilişkisini ve ilk çekim-kısa film denemelerini aktarıyor.Almendros,’un “profesyonellik” dönemi ikinci bölümde başlıyor. Bu dönemde aralarında Robert Benton, Eric Rohmer, Frank Capra ve François Truffaut gibi önemli yönetmenlerin filmlerini ve çekim günlüklerini kronolojik olarak sıralıyor. Deneyimli görüntü yönetmeni, filmlerin çekim öncesi hazırlığını, yaptığı incelemeleri, çekimler sırasında karşılaştığı zorlukları bir bir aktarıyor.Her filme farklı bir estetik anlayışla yaklaşan Almendros, iyi bir görüntü için genel kuralların olmadığını, her çalışmanın kendi kuralını getirdiğini vurguluyor. Teknik bilgilerin yanı sıra Amerikan, Fransız ve İtalyan sinemasının karakteristik özelliklerini çözümleyen Almendros, yönetmenlerin çalışma üslupları hakkında da bilgi veriyor: ”…Truffaut da Capra gibi çalışır. Sağlam bir çekim elde ettikten sonra birkaç değerli saniye kazanmak için elinde kronometresiyle bir tekrar daha yaptırır ve oyunculardan aynı oyunu, aynı sözleri, aynı nüansları daha hızlı bir tempoda ister.”Sf 198 Almendros, sinema görüntüsünün teknik doğasından kaynaklanan bilgileri estetik sonuçlarıyla birlikte aktarıyor: “… Gri, en kusursuz yansız renktir. Bu renkteki bir fon önünde aksesuarlar, giysiler ve yüzler hiçbir renk bulaşmasına uğramadan tam kendi renklerini yansıtırlar. “ Sf 133 Kitabın son bölümü Almendros’ un son sözüne vefilmografisine ayrılmış. Oldukça ayrıntılı olan filmografi, filmlerin teknik özelliklerine, kameralara, hatta labratuvara bile yer verilmiş. Son bölüme ayrıca teknik terimler sözlüğü de eklenmiş. Eser ödüllü görüntü yönetmeni Selçuk Taylaner’ in akıcı çevirisi ile Türkçe’ye kazandırılmış.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*