“Kaçkınlar ve 1950’lerin sonunda yayımlanan, kuşağımın birçok yazarının ilk yapıtlarındaki, boğuntunun, bunaltının, bunalımın, başkaldırının, birey olma çabasının, barışık olmamada direnmenin, yerleşik değerleri sorgulama, yadsıma eğilimlerinin, yalnız özgür düşünce ve aydınlar üzerindeki baskıyı gün geçtikçe artıran siyasal iktidar tarafından değil, sözüm ona ilerici bağnaz çevrelerce de ‘mahkûm’ edildiğini gördüm, yaşadım. Bu açıdan bakıldığında, diyebilirim ki bir yalnızlıkta yazdık. Bireyselliğe yer olmayan bir toplumda, birer aykırı olarak, birer horlanmış olarak yazdık. Kendi benzerlerimizi bulmak için yazdık.”F. E.
Nasıl ki sinema sanatında temel olarak ana akım sinema (sermaye gözetimi ön planda) ve sanat sineması (estetik kaygı ön planda) olmak üzere iki akım varsa, bu durum romanda da geçerli. Bu kitap sanat edebiyatı kategorisinden bir eser. Çok farklı bir lezzet. Alışılmışın dışında bir üslup.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
pek sevdiğim bir tarz değil. kendime göre puanlandırdım.
Kaçkınlar Ferit Edgü’nün ilk öykü kitabı. Dili,anlatımı,içeriği çok özgün. En sevdiğim kitaplardan biri.
Nasıl ki sinema sanatında temel olarak ana akım sinema (sermaye gözetimi ön planda) ve sanat sineması (estetik kaygı ön planda) olmak üzere iki akım varsa, bu durum romanda da geçerli. Bu kitap sanat edebiyatı kategorisinden bir eser. Çok farklı bir lezzet. Alışılmışın dışında bir üslup.
Ferit Edgü bazen anlaşılır bazen anlaşılmaz bir profil çiziyor. Okunası bir eser.
Ferit Edgü ve Hasan Ali Toptaş Türk edebiyatında öykü konusunda çok iyi yazarlar. Okurken sanki hikayelerdeki anı yaşıyorsunuz…