Gelenekselci ve Modernist Paradigmalar Kıskacında İmam Şafii
Tanıtım Bülteni
İmam Şafii’yi bütün yönleriyle daha iyi anlamak için yaşamış olduğu çağı kültürel, sosyal, siyasal boyutuyla tanımak gerekir. Çünkü insan tarihsel bir varlıktır ve büyük ölçüde çevresinin ürünüdür. İnsan yaşadığı çağın siyasal, sosyal, kültürel, dinsel ve bilimsel atmosferiyle içerik kazanmakta ve şekillenmektedir. Tarihsel bir olgu ancak kendi zaman diliminin ışığında anlaşılabilir ve açıklanabilir. “İnsanlar babalarından çok zamanlarına benzerler.” Mealindeki Arap atasözü de sözü bu gerçeği ifade etmektedir.
kitap: başta ilahiyat hocaları olmak üzere 26 farklı hocanın imam Şafii hakkında yazdıkları makalelerden oluşmakta.
çoğunluğu imam Şafiiyi zem etmek amacıyla makale yazmış.
mesela Abdulaziz Bayındır, imam şafii’nin hikmet anlayışı diye 32 sayfalık (221-253 syf) makale yazarak; imam şafiinin Hikmet çerçevesindeki sünnet anlaşını tenkid ediyor… bu tenkidi yaparken kendisi ile çelişiyor. imam şafiiyi sa’y meselesinden dolayı eleştiriyor. bir kaç syfa sonra imam şafiinin sylediğini sylüyor ve bu seferde hanefilere eleştiri yapıyor…
dr. hüseyin güleç adlı zatın yazdığı makale de tuhaf. zira bu zat makalesinde (syf 278de) imam Gazzalinin el-Mustasfa kitabında fiili sünnetten bahsetmediğini söylüyor. halbuki bu zat zahmet edip imam Gazzalinin el-Mustasfasının 2. cildine baksa, imam Gazzalinin konuyu işlediğini görürdü.!
velhasılı kelam buraya yazılamayacak kadar çok hata var bu kitapta…
tavsiyem: önce bizzat imam şafiinin kitaplarını okuyun. sonra bu kitapları okuyun…
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
tamda aklındaki şafiyi anlatmışlar. kibirli egoist bir şafi. kitap çok güzel.
kitap: başta ilahiyat hocaları olmak üzere 26 farklı hocanın imam Şafii hakkında yazdıkları makalelerden oluşmakta.
çoğunluğu imam Şafiiyi zem etmek amacıyla makale yazmış.
mesela Abdulaziz Bayındır, imam şafii’nin hikmet anlayışı diye 32 sayfalık (221-253 syf) makale yazarak; imam şafiinin Hikmet çerçevesindeki sünnet anlaşını tenkid ediyor… bu tenkidi yaparken kendisi ile çelişiyor. imam şafiiyi sa’y meselesinden dolayı eleştiriyor. bir kaç syfa sonra imam şafiinin sylediğini sylüyor ve bu seferde hanefilere eleştiri yapıyor…
dr. hüseyin güleç adlı zatın yazdığı makale de tuhaf. zira bu zat makalesinde (syf 278de) imam Gazzalinin el-Mustasfa kitabında fiili sünnetten bahsetmediğini söylüyor. halbuki bu zat zahmet edip imam Gazzalinin el-Mustasfasının 2. cildine baksa, imam Gazzalinin konuyu işlediğini görürdü.!
velhasılı kelam buraya yazılamayacak kadar çok hata var bu kitapta…
tavsiyem: önce bizzat imam şafiinin kitaplarını okuyun. sonra bu kitapları okuyun…