Zaman, Allah için değil, yaratılmış varlıklar için geçerli bir kavramdır ve insan için zamanın gerçekliği yalnızca içinde bulunduğu vakte aittir. Allah mekândan olduğu gibi zamandan da aşkındır ve Hakk’ın sonsuz zamandaki gerçekliği varlığın şimdiki ânında gizlidir. İnsan Hakk ile ancak sahip olduğu an’da irtibat kurabilir. İrfânî dille hakîkat zamanın ilmini bilmektir. İnsana düşen geçmiş ve gelecek ile ilgilenmek değil ân’ı değerlendirmektir. Zamanın sırrı ve varoluşun coşkusu an’da saklıdır.
Kitap genelinde Richard Dawkins’in Tanrı Yanılgısı kitabındaki mantık hatalarının ve bilgi yanlışlarının ortaya konup yanıtlandığı başarılı bir çalışma olmuş.
Kitap Yorumları - (3 Yorum)
Bazı görüşlerine katılmamakla birlikte bu konuda okunabilir.
Zaman, Allah için değil, yaratılmış varlıklar için geçerli bir kavramdır ve insan için zamanın gerçekliği yalnızca içinde bulunduğu vakte aittir. Allah mekândan olduğu gibi zamandan da aşkındır ve Hakk’ın sonsuz zamandaki gerçekliği varlığın şimdiki ânında gizlidir. İnsan Hakk ile ancak sahip olduğu an’da irtibat kurabilir. İrfânî dille hakîkat zamanın ilmini bilmektir. İnsana düşen geçmiş ve gelecek ile ilgilenmek değil ân’ı değerlendirmektir. Zamanın sırrı ve varoluşun coşkusu an’da saklıdır.
Kitap genelinde Richard Dawkins’in Tanrı Yanılgısı kitabındaki mantık hatalarının ve bilgi yanlışlarının ortaya konup yanıtlandığı başarılı bir çalışma olmuş.