Ömer Seyfettin Türk hikayeciliğinin ilk ve aşılamamış en büyük simasıdır.Şairanelikten, süsten ve soyut tasvirlerden uzak, olaya, kurguya ve düşünce tutarlılığına önem veren edebi tavrı yalın anlatımıyla Ömer Seyfettin o kadar beğenilmiş ve tutulmuştur ki, bir kaç hikayesini okumayana rastlamak mümkün değildir........Yetişme çağındaki kuşakların Ömer Seyfettin okumaları, onlara tarihi perspektifi olan bir ulusal bilinç ve belki daha önemlisi, bir dil zevki ve anlatım yeteneği kazandırmaktadır.İÇİNDEKİLER: Yalnız EfeNiçin Zengin Olmamış?Dama TaşlarıMakul Bir DönüşGizli MabedHavyarYeminBir VasiyetnameNoktaÇanakkale'den Sonra
Dizinin dokuzuncu kitabı on ayrı öyküden oluşuyor. İlki bilinen bir hikaye olan Yalnız Efe. Yörük Efe ve kızının hayatından kesitlerin işlendiği öykü zulüm ve adalet üzerine teşkil edilmiş. Niçin Zengin Olmamış? adlı öyküde ise o devir yazarlarının çoğunlukla işlediği savaş ve sonrasında halkı ve devleti kandırarak zengin olma teması yazıya geçirilmiş. Dama Taşları ise “Deli pazarı … pazarı.” atasözünü serlevha edilerek başlanılan iğrenç de bitse komik bir hikaye. Makul Bir Dönüş ise b,r önceki hikayenin devamı niteliğinde ve delilik ile akıllılık arasındaki ince çizgiyi işler niteikte. Gizli Mabed ise cehaletin insanı nasıl komik duruma düşürdüğü okuyucuya iletilmiş. Havyar ise insanoğlunun çiğ süt emdiğini ima eden bir hikaye. Yemin’de ise insanlar ve zamanın değişmesi konu edinilmiş. Bir Vasiyetname’de ise horoz ölür, gözü çöplükte kalır atasözünün kısa bir canlandırılması öykülenmiş. Nokta’da ise imlaya ilk geçişteki zamana dair bir ufak olay aktarılmış. Çanakkale’den Sonra ise ümit ile ümitsizliğin siyah ile beyaz kadar farklı olduğunu işleyen yazar bu son hikaye ile Türk Milleti’nin yüceliğinden dem vurmuş. Genel itibari ile cesaret, şecaat, yüce ahlaklılık ilkeleri çevresinde halelenen kitap okuyucuya tam olarak keyifli dakikalar vaat ediyor.
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
Dizinin dokuzuncu kitabı on ayrı öyküden oluşuyor. İlki bilinen bir hikaye olan Yalnız Efe. Yörük Efe ve kızının hayatından kesitlerin işlendiği öykü zulüm ve adalet üzerine teşkil edilmiş. Niçin Zengin Olmamış? adlı öyküde ise o devir yazarlarının çoğunlukla işlediği savaş ve sonrasında halkı ve devleti kandırarak zengin olma teması yazıya geçirilmiş. Dama Taşları ise “Deli pazarı … pazarı.” atasözünü serlevha edilerek başlanılan iğrenç de bitse komik bir hikaye. Makul Bir Dönüş ise b,r önceki hikayenin devamı niteliğinde ve delilik ile akıllılık arasındaki ince çizgiyi işler niteikte. Gizli Mabed ise cehaletin insanı nasıl komik duruma düşürdüğü okuyucuya iletilmiş. Havyar ise insanoğlunun çiğ süt emdiğini ima eden bir hikaye. Yemin’de ise insanlar ve zamanın değişmesi konu edinilmiş. Bir Vasiyetname’de ise horoz ölür, gözü çöplükte kalır atasözünün kısa bir canlandırılması öykülenmiş. Nokta’da ise imlaya ilk geçişteki zamana dair bir ufak olay aktarılmış. Çanakkale’den Sonra ise ümit ile ümitsizliğin siyah ile beyaz kadar farklı olduğunu işleyen yazar bu son hikaye ile Türk Milleti’nin yüceliğinden dem vurmuş. Genel itibari ile cesaret, şecaat, yüce ahlaklılık ilkeleri çevresinde halelenen kitap okuyucuya tam olarak keyifli dakikalar vaat ediyor.