Telif Bildirimi ve Kitap Kaldırma İstekleri İçin
Milli Mücadele Din Adamları 2

Kategori: Din Yazar: Prof.Dr. Ali Sarıkoyuncu Yayınevi: Diyanet Işleri Başkanlığı

Milli Mücadele Din Adamları 2

Tanıtım Bülteni
Bir davranışın, bir işin, İslâm Dinî hükümleri açısından doğru veya yanlışlığı, olur veya olmazlığı konusunda, din bilginlerinin verdikleri sözlü veya yazılı cevaplara fetva denilir. Giriş`te daha geniş belirtildiği gibi, bu genel bir tanımlamadır. Kısa tanımıyla fetva, müftünün verdiği şer`î cevaplardır. Osmanlı Devleti`nde XV. yüzyılın başlarında Şeyhülislamlık (Meşihat) makamı kuruldu. Fetvâ verme yetkisi bu makama aitti. Zaman içinde bu konuda özel bir prosedür ve "Fetvâhane" adlı bir teşkilat geliştirilmekle birlikte, Meşihat Makamı`na bağlı olarak Vilâyet, sancak ve kazalarda halkın sorularına cevap veren müftüler de bulunmaktaydı. Şeyhülislâm, Osmanlı idarî yapısında Sadrazamdan sonra başta geleniydi. Tanzimatla beraber hükümetin bir üyesi olarak Şeyhülislam, kabinede yer aldı. Ayrıca devletin Şer`iyye mahkemeleri, Şeyhülislamlığa bağlıydı. Kanunî Sultan Süleyman (1520-1566), düzenlettiği kanunların meşruiyetini sağlamak için Ebu`s-Suud Efendi (1490-1575)`den fetva almıştır.Ayrı bir araştırma konusu olmakla birlikte, kanun veya kararlarda yöneticilerin suistimallerini önlemek için Şeyhülislâmlardan fetvâ alınması çok kez devletin yararına olmuştur. Hemen ifade edelim ki, fetvâlar Padişahın veya yöneticilerin elinde her zaman hayra kullanılmamıştır. Osmanlı Tarihi`nde bunun örnekleri de vardır: Padişahlar, kendi kardeşlerini öldürtmek, ya da padişahların hal`lerinde yöneticiler, fetvâların altına Şeyhülislâmların mührünü isteklerince basmaları gibi? Bu durum Şeyhülislâm`ın kişisel iktidarı ile mütenasiptir. Örneğin, II. Osman devrinin (1618-1623) Şeyhülislâmı aynı zamanda Sultan`ın kayınbabası Esad Efendi (1570-1625), Padişahın kardeşini öldürtmek için istediği fetvâyı vermemiş olmakla dirayetini göstermiştir. Yakın geçmişimizde Haydarizâde İbrahim Efendi (1863-1933) de aynı dirayetin örneğini vermiştir. O, Kuvayı Milliye aleyhindeki fetvâya imza atmamak için dördüncü Damat Ferit hükümetinde yer almamıştır. Hatta Damat Ferit Paşa, bu kabinesine istediği kadar Nazır (Bakan) bulabilmesine rağmen, Şeyhülislâm bulmakta sıkıntı çekmiştir. Dinî hayatta yüce yeri olması gereken bu makam, kendilerine teklif edilenlerden, bu yere hakîkaten lâyık olanlar istisnasız reddetmişlerdir. 3 Nisan 1920`de kurulması gereken hükümet, bu yüzden iki gün gecikme ile 5 Nisan`da, Dürrizâde Abdullah Efendi`nin bu görevi kabul etmesiyle teşkil edebilmiştir...(Önsözden)
Satıcı Kitap Adı Bağlantı
Trendyol Milli Mücadele Din Adamları 2 Satın Al
Kitapyurdu Milli Mücadele Din Adamları 2 Satın Al
D&R Milli Mücadele Din Adamları 2 Satın Al
Idefix Milli Mücadele Din Adamları 2 Satın Al
BKM Kitap Milli Mücadele Din Adamları 2 Satın Al
Hepsiburada Milli Mücadele Din Adamları 2 Satın Al
Nadir Kitap Milli Mücadele Din Adamları 2 Satın Al
N11 Milli Mücadele Din Adamları 2 Satın Al
Amazon Türkiye Milli Mücadele Din Adamları 2 Satın Al
Kitap Adı Format Boyut Bağlantı
Milli Mücadele Din Adamları 2 PDF 6.23 MB İndir
Milli Mücadele Din Adamları 2 EPUB 6.96 MB İndir
Milli Mücadele Din Adamları 2 MOBI 5.49 MB İndir
Milli Mücadele Din Adamları 2 ODF 5.86 MB İndir
Milli Mücadele Din Adamları 2 DJVU 7.32 MB İndir
Milli Mücadele Din Adamları 2 RAR 4.76 MB İndir
Milli Mücadele Din Adamları 2 ZIP 4.39 MB İndir

ALTERNATİF İNDİRME LİNKLERİ

Kitap Adı Format Boyut Bağlantı
Milli Mücadele Din Adamları 2 PDF 6.23 MB İndir

Benzer Kitaplar




Kitap Yorumları - (5 Yorum)


Milli Mücadele’deki din faktörüne ışık tutan mühim bir eser, okunmasında yarar var.


İki ciltlik eser. Aynı konuda Cemal Kutay’ın da ”Kuvvacı Din


milli mücadelede din adamlarinin önemini anlamak icin okunmasi gereken bir kitaptır


Önemli kitaplar keşke kıymetleri bilinse


Bugün ki din adamlarına örnek olmalarını umuyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*