Gazalinin İslam özelinde dini düşünce anlayışının ufkuna ördüğü yüksek duvarı ( Filozofların tutarsızlğı “Tehâfütü’l-felâsife” ) İbn Rüşt bu eseriyle çok net ve açık bir şekilde yıkmış ve hatta öyle bir duvarın olamayacağını ortaya koymuştur.Gazali ” Vahiy bize yeter , akla ihtiyacımız yok ” derken İbn Rüşt ” Aklın olmadığı yerde Vahyin hiç bir işe yaramayacağını” ortaya koymuştur. Batılı düşünürler bu eser ışığında düşünce sistematiklerini değiştirmişler ve ardından rönesanslarını kurabilmişlerdir. Doğuda ise Gazal’nin fikri öne cıkarılmış ve bilim ile , akılla ulaşılabilecek sonuçlar gereksiz ve önemsiz kabul edilmiş, İbn Rüşd’ün bütün eserleri yakılış ve kendisi dinsiz olarak kabul edilerek okullarda eserlerinin mukayese için bile okunması yasaklanmıştır. Sonuç sadece gazete haberlerinden dahi izlenebilir.
Gazali ve Rüşd’ün tartışmalarla ardıkları cevap günümüzde hala aranıyor ” nasıl bir İslam medeniyeti” galiba bu tartışma hiç bitmeyecek bu itap bu tartışmanın mhenk taşlarından Rüşd’ün Gazalinin felsefecinin tutarsızlığına verdiği cevaplar. Bu günlerde pek çok şeyi bildiğini düşünen cemaatlere bağlı kişilerin ve konunun meraklılarının mutlaka okuması lazım
Gazalî-İbn Rüşd savaşının bir örneği daha…Gazalî nin sağa sola tekfirler yağdırıp siyasi emellerini batı Afrika ve Endülüse taşıma çabası bir tarafa,İbn Rüşd bildiğini okumuş ve onu susturmuştur.İslam Medeniyeti açısından nasıl bir medeniyet arzuladığını açık seçik bildirmiştir.Bugün onu herkesin kafir olarak bilmesine ve bu yüzden eserlerinin okunmamasına inat açık sözlü bu yazarımızın kitabı günümüz problemlerine ışık tutacaktır…
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Gazalinin İslam özelinde dini düşünce anlayışının ufkuna ördüğü yüksek duvarı ( Filozofların tutarsızlğı “Tehâfütü’l-felâsife” ) İbn Rüşt bu eseriyle çok net ve açık bir şekilde yıkmış ve hatta öyle bir duvarın olamayacağını ortaya koymuştur.Gazali ” Vahiy bize yeter , akla ihtiyacımız yok ” derken İbn Rüşt ” Aklın olmadığı yerde Vahyin hiç bir işe yaramayacağını” ortaya koymuştur. Batılı düşünürler bu eser ışığında düşünce sistematiklerini değiştirmişler ve ardından rönesanslarını kurabilmişlerdir. Doğuda ise Gazal’nin fikri öne cıkarılmış ve bilim ile , akılla ulaşılabilecek sonuçlar gereksiz ve önemsiz kabul edilmiş, İbn Rüşd’ün bütün eserleri yakılış ve kendisi dinsiz olarak kabul edilerek okullarda eserlerinin mukayese için bile okunması yasaklanmıştır. Sonuç sadece gazete haberlerinden dahi izlenebilir.
islam felsefesinin en önemli filozofudur.. bu eserde bir çok önemli probleme yanıttır.
Gazali ve Rüşd’ün tartışmalarla ardıkları cevap günümüzde hala aranıyor ” nasıl bir İslam medeniyeti” galiba bu tartışma hiç bitmeyecek bu itap bu tartışmanın mhenk taşlarından Rüşd’ün Gazalinin felsefecinin tutarsızlığına verdiği cevaplar. Bu günlerde pek çok şeyi bildiğini düşünen cemaatlere bağlı kişilerin ve konunun meraklılarının mutlaka okuması lazım
Gazalî-İbn Rüşd savaşının bir örneği daha…Gazalî nin sağa sola tekfirler yağdırıp siyasi emellerini batı Afrika ve Endülüse taşıma çabası bir tarafa,İbn Rüşd bildiğini okumuş ve onu susturmuştur.İslam Medeniyeti açısından nasıl bir medeniyet arzuladığını açık seçik bildirmiştir.Bugün onu herkesin kafir olarak bilmesine ve bu yüzden eserlerinin okunmamasına inat açık sözlü bu yazarımızın kitabı günümüz problemlerine ışık tutacaktır…
imam gazalinin düşüncelerinin tam karşısında yer almış bir isimdüşünceleriyle batıya ışıktutumuş nu isim okunması gerekli derim